۹ مهر ، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

 

حمایت گسترده و بی دریغ و همه جانبه ی جمهوری اسلامی ایران - براساس آرمان های امام خمینی (قدس سره) - از مردم فلسطین و قیامشان، مهم ترین عامل ادامه ی این قیام در برابر تجاوزات اشغال گران قدس و عامل بازدارنده از رو آوردن اغلب کشورهای عربی و اسلامی به امریکا و اسرائیل و افتادن آنان در آغوش توطئه های پلیدانه و دسیسه های شیطانی آنان و نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین است.
 
 
 
۹مهر، سالروز شهادت نوجوان غیور فلسطینی،‌ محمد الدوره را روز همبستگی با کودکان ونوجوانان فلسطینی نامیده‌اند تا یاد و خاطره این مردان کوچک دفاع از سرزمین‌های مقدس گرامی داشته شود.
12 سال پیش در سال 2000 میلادی در چنین روز "محمد الدوره" نوجوان 12 ساله فلسطینی هنگامی که پشت پدرخود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیستی در امان باشد ، توسط یک سرباز مسلح به سلاح گرم با شلیک چند گلوله دربرابر دیدگان پدر، مردم و شبکه های خبری به شهادت رسید
 
دشمن صهیونیستی در پنجاه سال گذشته بویژه در سالهای اخیر و دوران انتفاضه فلسطینیان، کودکان و قشر جوان سرزمین فلسطین که آینده سازان این سرزمین هستند را هدف حقد و کین خود قرار داده است.

ارتش اشغالگر صهیونیستی و نیروهای امنیتی این رژیم برای بازداشت و زندانی کردن کودکان فلسطینی از راهها و روشهای گوناگون استفاده می‏کنند که در واقع می‏توان گفت، همه آنها نوعی ربودن کودکان از کوچه، خیابان و خانه و کاشانه آنان است!
 
"شاباک" دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی سالانه 1000 الی 1500 شهروند فلسطینی را بازداشت می‏کند که 85 درصد آنان مورد شکنجه و آزار قرار می‏گیرند و در این میان بخش قابل ملاحظه‏ای از بازداشت شدگان را کودکان تشکیل می‏دهند.
از آغاز انتفاضه الاقصی در سال 2000 میلادی، شمار کودکان فلسطینی که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت و زندانی شدند، از مرز 2000 کودک گذشته است.
از این 2000 کودک فلسطینی که از آغاز انتفاضه توسط صهیونیستهای اشغالگر بازداشت شده بودند، هنوز تعداد 350 نفر در بازداشتگاههای این رژیم واقع در اراضی اشغالی زندانی هستند که این امر بطور کامل با قوانین و عرفهای بین المللی مغایرت دارد.
در میان کودکان فلسطینی بازداشت شده که پیشتر بدانها اشاره شده است، 215 تن از آنان بطور موقت در بازداشت بسر برده و منتظر محاکمه از سوی دادگاه این رژیم هستند.


در واقع صهیونیستها در حالی این جنایات را مرتکب شده اند که بر اساس کنوانسیون ژنو حقوق زنان و کودکان در زمان جنگ و اشغال یک کشور باید حفظ شود. همچنین در پروتکل الحاقی که در سال 1977 به این کنوانسیون اضافه شد چگونگی رسیدگی به جرایم مربوط به تجاوز و قتل کودکان، نوجوانان و زنان و محاکمه متجاوزان در دادگاه های جنایتکاران جنگی مطرح شده است.

اما متاسفانه قوانین بین المللی در همه موارد و به طور یکسان رعایت نمی شود و با استانداردهای دوگانه ای با آنها برخورد می شود. رژیم اسرائیل یکی از این نمونه ها محسوب می شود که پا را از قوانین بین المللی فراتر گذاشته است و بدون هیچ واهمه ای از عواقب منفی و دغدغه محاکمه در دادگاه های بین المللی هر از گاهی صفحات ننگین تاریخ جنایات خود را قطورتر می کند.

ادامه کشتار، ترور و سرکوب در اراضی اشغالی فلسطین که ماهیت رژیم صهیونیستی طی 6 دهه گذشته با آنها خو گرفته است باید رهبران تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) را به این فکر وادارد که مذاکرات سازش با رژیم اسرائیل و دیگر گزینه های به اصطلاح دیپلماتیک در مجامع بین المللی گستاخی روزافزون رژیم صهیونیستی و کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی را در پی خواهد داشت و هیچ چیز جز سلاح مقاومت نمی تواند حقوق ملت فلسطین را احیا کند و مانع از جنایات صهیونیست ها شود.
 
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تقویم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 9 مهر 1394برچسب:, | 10:12 | نویسنده : محمدطاهافرهودی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ستاره مادرید